- U organizaciji Evropske Agencije za Rekonstrukciju i Ministrastva prosvete i sporta , a u okviru Fonda za inovacije, Programa reforme srednjeg stručnog obrazovanja našoj školi koja je učestvovala na konkursu odobrena su dva projekta pod nazivom:
Multimedija u obrazovno-vaspitnom procesu;
Stručno usavršavanje nastavnika kroz implementaciju i obuke bazirane na školskim aktivnostima
- Projekat koji realizuje Institut za pedagoška istraživanja, a koji je prezentovan na međunarodnom naučnom skupu u Puli od 28. 10 do 30. 10. 2004. godine pod nazivom Škola bez slabih učenika. To je ideja ka kojoj teže sve škole, a u našoj školi je ideja ostvarena i nastavlja se sa istim uspehom.
- Projekat Transformacija konflikta i osnazivanje mladih kroz Vršnjačku medijaciju i Podršku osnivanju učeničkim parlamentima koji se realizuiju u saradnji sa Pedagoškim društvom Srbije u organizaciji GTZ-a.
- Projekat Dostignuća mladih u okviru koga postoje dve učeničke kompanije: Beogradska avenija i Art & Beauty.
- Projekat Promišljanje u Demokratiji
- Projekat Evropski dnevnik
Ваннаставне активности
Акција: ,,Хуманитарци на делу“- помоћ ученици школе и волонтирање у Центру за незбринуту децу у
Звечанској, организовање продајних изложби ускрашњих јаја и маски за прикупљање новчаних
средстава за помоћ угроженима
Ученички парламент: активно учешће у животу и раду школе као и локалне самоуправе кроз учешће на
конкурсима и активностима Општине Звездаре - ,,Звездаријада“, ,,Танго плес“; Канцеларијa за
младе:,,Размена ученика“; Градска Општина Звездара, Одељење за друштвене делатности- Учешће и
пролазност на Конкурсу:,,Нај-волонтерска акција“.
Ученичка компанија: Учешћа на Сајмовима и конкурсима које расписује МПН РС
Акција: Здраво срце у организацији Општине Звездара
Посета Природњачком музеју
Посета Сајму медицинске и лабораторијске опреме
Престављање школе на Сајму образовања
Представљање школе на Сајму предузетништва Бизнис база
Организација и реализација креативних часова у оквиру Светосавске недеље: Dr.Maturantus
Посета производном погону,,Биље“, Борча
Учешће на трибини у Центру за културну деконтаминацију
Посета Фестивалу здравља у Дому Војске Србије
Организовање предавања за ученике: Медицинска козметика – Uriage,La Roche-posay,Eucerin и
Хемијски пилинг трихлорсирћетном киселином
Трибина: ,,Хемија у 21 веку“ – предавање академика проф.др.Ивана Гутмана у школи
Посета предавању на Коларчевом универзитету:,,Хемија и животне средине“- др. И. Брчески
Презентација школе у ОШ,,Ј.Ћетковић“ –ученици првог разреда и педагог школе- професионална
орјентација
Учешће у пројекту даривања најбољих ученика завршних разреда београдских средњих школа у
организацији ЈП Ада Циганлија и Атељеа 212
Учешће ученика другог разреда на дебати,,Европски дневник“, поводом прославе Дана Европе
Пан театар: Представа ученика наше школе,,Одисеја“ у оквиру Светосавске недеље
,,Друге игре без граница“ за ученике и наставнике школе у Спортском центру,,Шумице“ (II/2- златне
медаље;III/3-сребрне медаље; IV/7-бронзане медаље)
Београд, Јединица за имплементацију програма - Фармацеутско – физиотерапеутска школа , Подносилац пријаве за развојни пројекат – Стручно усавршавање интерних и екстерних CATs у подручју Здравство и социјална заштита
Београд, Фармацеутско – физиотерапеутска школа – Подносилац пријаве за развојни пројекат – Мултимедија у образовно-васпитном процесу
Партнер на пројекту : Успостављање система за утврђивање квалитета рада у огледним одељењима
Школа модел на пројекту : Децентрализација – Развој школства у Републици Србији
Школа модел на пројекту : Школа без слабих ученика
ЕРОНА пројекат: Имплементација превентивног програма против насиља у образовном систему
Србије, припремљен у оквиру Алумни програма који подржава Амбасада САД.
Међународни пројекат:„Антифашизам –јуче и данас“ и Студијско путовање: „Маутхаузен 2010.
године“. Међународни комитет “Маутхаузен” је расписао конкурс на тему: “Антифашизам – јуче и данас”, у
коме је учествовало двадесет и пет земаља, а Министарство просвете Републике Србије је за учешће у
овом пројекту препоручило две београдске школе: Фармацеутско – физиотерапеутску школу и
12. београдску гимназију.
Аутори најбољих радова из Србије на поменутом конкурсу, Наташа Дугалић – ученица 12. бг.гимназије
и Душан Видаковић, ученик наше школе читали су своје саставе испред наших националних споменика
у Ебензеу и Маутхаузену.
Ученици Фармацеутско – физиотерапеутске школе су заједно са директорком, менторима и Удружењем
заточеника концентрационог логора Маутхаузен наставили реализацију овог пројекта кроз изложбу
фотографија и утисака са овог путовања.
Презентација,,Шекспиров предео сликан чајем“
Презентација школе у ОШ,,Стеван Синђелић“ и у интервјуу дат за билтен ТЕМПУС канцеларије
Спортска манифестација: ,,Трчим за осмех“- прво место у фудбалу, друго место у кошарци, учешће у
одбојци, Ада Циганлија
Учешће представника Ученичког парламента у фокус групи за потребе мониторинга и унапређивања
ГИЗ-а програма
На 12. Фестивалу кратких драмских форми деце и младих Београда освојено друго
место са представом „Одисеја у свемиру“
Специфичности школе Опис/утицај на образовно-васпитни рад
Прва огледна школа у РС Наставни програми за сва четири образовна профила су
конципирани по предметном и модуларном принципу. То
значи да у оквиру једног предмета постоји више модула и
сваки од њих је мултидисциплинарно обрађен, што значи
да има свој циљ, исходе, садржаје, начин на који се
реализује, средства и облике рада и инструменте за
праћење његове реализације
Огледни програм/пројекти (назив) Опис Траје
Пројекат Уније средњошколаца Србије Размена стечених знања и континуирано самофинансирање
Средњошколци за средњошколце ученичког активизма. 20 ученика је пронашло радна места
у оквиру своје струке на којима су волонтирали 1 месец
Пројекат Радио-станица Укључивање младих у живот школе и заједнице кроз
информисаност и активну партиципацију
ПИСА 2011- пробно истраживање 36 ученика наше школе
ПИСА 2012- главно истраживање 34 ученика наше школе
Међународни пројекат- У организацији Института за психологију који се спроводи
Емоционални односи према у 7 земаља. Циљна група су ученици првог разреда,
математици и математичка наставници информатике као техничка подршка. База
писменост података је у Сингапуру.
Промишљање у демократији
Модернизација наставе средње стручног образовања
Програм је осмишљен да се спроводи на бази усмерене
академске контраверзе (eng. Structured Academic
Controversy, SAC) једне од стратегија Конструктивног
учења. Усмерена академска контраверза представља
коришћење инструкција у интелектуалном конфликту, а
има за циљ промовисање вишег академског успеха,
повећање квалитета процеса решавања проблема,
доношења одлука, критичног мишљења, резоновања,
међуљудских односа и опште психичке добробити. На
часовима Промишљања о демократији ученици се
информишу о актуелним темама попут глобалног
загревања, насилничке видео игрице, еутаназија,
малолетничко правосуђе, мањине у демократији... учећи се
да прате релевантне и поуздане материјале, критички
преиспитују информације, формирају аргументе и за и
против неког става и воде структурисани дијалог,
вежбајући тако вештине активног слушања и промишљања.
Промишљање је сврсисходна дискусија, размена идеја и
анализа аргумената са циљем доношења информисане и
одговорне одлуке. Као и у другим контраверзама, на
часовима Промишљања о демократији ученици се нађу у
ситуацији да представљању своје позиције, али и да тумаче
и разумеју перспективу оних који заступају
супротстављено становиште.
Међународни европски пројекат Драма у образовању-имплементација стечених знања у
DICE наставном процесу. Пружање објективне основне информације о дешавањима у
ЕУ и упућивање на изворе допунских података према
сопственим интересовањима
Европски дневник Министар просвете Србије Жарко Обрадовић и шеф
операција један Делегације Европске комисије у Србији
Пјер Дибман промовисали су Европски дневник у
Фармацеутско – физиотерапеутској школи.
Пројекат „Европски дневник-твоја будућност“, који се већ
годинама користи у школама земаља Европске Уније, први
пут је штампан на српском језику, а по препоруци
Министарства просвете реализован је и у нашој школи, на
часу Грађанског васпитања.
Средњошколци из Србије, почетком другог полугодишта,
међу првима су добили прилику да користе Европски
дневник, једну врсту информативног водича, заједно са
осталим ученицима ЕУ. Наиме, ученици из Србије добили
су прилику да виде и упознају Европски дневник, који се
доскоро користио кроз школске програме искључиво у
земљама чланицама ЕУ. Реч је о информативном водичу
који младима нуди основне информације о томе шта се
дешава у ЕУ и њиховом локалном окружењу, а који може
да их упути на изворе допунских података према
сопственим интересовањима.
Обрадовић је изразио задовољство што су ученици
прихватили Европски дневник и што ће имати прилику да
на тај начин упознају Европску унију. "То ће им бити
подстрек за даље истраживање и разумевање Уније и
њених чланица", оценио је Обрадовић. Kejti Torbern,
председница Фондације Генератион Еуропе која је издавач
дневника истиче да у Европском дневнику нема
пропаганде, он је објављен као једна врста информативног
водича који садржи тачне и неутралне податке, о којима
ученици могу да дискутују и сами изграде своје мишљење.
Она додаје да овај водич омогућава бољу комуникацију
младих и тражење правих одговора на изазове данашњице.
Један од његових циљева јесте и да пружи ученицима
информације о Европској унији и европским
интеграцијама. Овај водич, такође, може да утиче на
одлуке младих чиме ће наставити да се баве у животу, јер
им даје свеобухватне информације из готово свих
сегмената друштвених токова. А, бити информисан је
нешто најважније и велика предност у данашње време -
наглашава Торберн.
Програм М:,,Обука за превенцију
насиља“ Овај програм ће бити реализован у школи
Пројекат: Школа за таленте
Комерцијалне банке
Пројекат који промовише најбоље и врхунске
милтиталентоване ученице са већ стеченим дипломама и
достигнућима на градским, републичким и међународним
такмичењима
Пројекат:,,Звони за Европу“
„Звони за Европу!“ је програм неформалног образовања
којег су реализовали ученици трећег и четвртог разреда
средњих школа са идејом да се они едукују о вредностима
које се негују у оквирима Европске уније, затим о њеној
структури и историјату. Такође се упознају са предностима
и изазовима који њихову земљу чека у процесу европских
интеграција. Посебна пажња је посвећена могућностима
које се пружају младим људима у погледу наставка
њиховог образовања и унапређења социјалног живота.
Циљеви програма:
• Подизање нивоа знања младих о Европској унији;
• Представљање погодности које млади људи могу
имати у процесу интеграције наше земље у европске
структуре;
• Информисање средњошколаца о тренутном
положају Србије у процесу европске интеграције;
• Подизање нивоа свести о неопходности учешћа
младих у промоцији европски вредности у средини
у којој живе, како би постали активни чланови
друштва и подржали процес интеграције наше
земље у европске структуре.
Активности предвиђене пројектом
• Предавања – Предавања се одржавају једном
недељно. Комбинацијом радионичарског рада са
предавањима, учесницима се пружају одговори на
питања: „Шта је држава/међународна
организација?“, „Шта је Европска унија?“, „Када
је ЕУ настала?“, „Како се ЕУ развијала?“, „Како
ЕУ функционише?“, „Како ће ЕУ изгледати у
будућности?“. Предавачи/тренери примењују
методологију развијену од пројектног тима
Европског покрета у Србији.
• "Европски час" – Након завршетка серије
предавања, учесници који су похађали предавања,
заједно са предавачима/тренерима и
представницима Европског покрета у Србији,
припремију и одржавају јавни час у својим
школама у оквиру предмета грађанско васпитање
или на посебној трибини у школи.
• "European caffe" – Неформални разговори са
дипломатским представницима земаља ЕУ о животу
младих у ЕУ, њиховој култури, обичајима и сл.
Посете државним институцијама – Учесници имају
прилику да се сусретну и разговарају са државним
званичницима који се баве питањима европских
интеграција. Предвиђена је посета Дому Народне
скупштине Републике Србије, као и у другим
институцијама које се баве европским интеграцијама.
Европа виђена нашим очима "Европа виђена нашим очима"
Наставник укључен у пројекат ће у периоду до краја године
промишљати о различитим друштвено важним темама са
ученицима који су упознати са методологијом
структурисане академске контраверзе коју ће користити у
раду. То је једна од специфичности методологије и део
пројекта који омогућава ученицима да поред јасног
заступања сопствених ставова, разумеју и слушају и
ставове оних који мисле другачије.
Пројекат је усмерен на унапређење учења и наставе о
демократским принципима и ангажовању ученика у овом
процесу. Наставници ће подстицати критичко
размишљање код ђака и научити их како да пажљиво
слушају, анализирају и вреднују различите аргументе у
корист или против њихових ставова.
Европа виђена нашим очима
Учешће представника Ученичког парламента у радионици
промишљања,,Корупција“ у оквиру пројекта Грађанских
иницијатива и аплицирање на Конкурс:,,Млади су Закон“
са 7 пројеката
Истраживање о ставовима деце и
младих које спроводи Канцеларија
Центар за права детета из Београда у сарадњи са Ужичким
центром за права детета и Друштвом за развој деце и
за младе Општине Палилула младих-Отвореним клубом из Ниша уз подршку
организације Save the Children (Спасимо децу) је укључило
26 ученика наше школе кроз попуњавање упитника о
ставовима деце о здравственој заштити, образовању,
вршњачком насиљу, култури ненасиња, недискриминацији
итд.
Ерона пројекат- Имплементација
превентивног програма против
насиља у образовном систему РС
Обучене две наставнице и стручни сарадник за тренере
мултипликаторе који ће у наредној шк.год. бити задужени
за имплементацију и дисеминацију пројекта у школи
1 год.
Пројекат:,,Професионална
оријентација на преласку у средњу
школу“-ГИЗ
10 ученика школе је прошло обуку
1 год.
„Модернизација система
средњег стручног
образовања“
Школа је у пројекту који има за циљ да подржи наставак
реализације реформе средњег стручног образовања.
Пројекат се финансира кроз ИПА 2007 програм.
Четврта фаза Програма реформе средњег стручног образовања jе
трајала 30 месеци (од 1. октобра 2009. године до 31. марта 2012.
године) и била је усмерена, пре свега, на јачање
институционалних капацитета кроз подршку раду Националног
савета за стручно образовање и јачање социјалног партнерства,
унапређивање националног система квалификација, развој
система осигурања квалитета у средњем стручном образовању и
даљи развој континуираног образовања одраслих.
3 год.
„ Праћење рада колега једнаких
по образовању и позицији.“
Школа је укључена у наставак пројекта
ГИЗ- ов пројекат: ''Добродошли у
Немачку'' намењен ученичком
парламенту и вршњачким
медијаторима
Циљ овог пројекта да се младима у Србији омогући да кроз
посете немачких средњих школа заузму активно учешће у
процесима мирног решавања сукоба и унапређења рада
школског парламента. На студијском путовању у Офенбаху
од 15-22 априла 2007. год. нашу школу су представљала 4
медијатора и 1 члан УП-а.
Размена искустава о примени
вршњачке медијације и
ученичког парламентаризма са
ученицима из дијаспоре
Ученички парламент и медијаторски тим наше школе су
организовали дочек гостију-ученика гимназије
''Доситеј Обрадовић'' из Темишвара и домаћина- чланова
омладинске групе''Етос'' из Београда
Пројекат-конкурс: „Упознај
Европу 2010.“
Активни чланови Ученичког парламента и Медијаторског
тима су учествовали у конкурсу „ Упознај Европу 2010.“,
информисали ученике о конкурсу „ Campus 15-Summer
camp 2010“ и успоставили сарадњу и чланство у Унији
средњошколаца Србије
Пројекат Уније средњошколаца
Србије:
„Средњошколци за
средњошколце“
Пројекат који је подржан од стране Министарства
омладине и спорта, Министарства просвете и Заједнице
предузетника Привредне коморе Србије. Циљ овог пројекта
је промовисање вредности активизма и волонтеризма
младих, као и оснивање првог заједничког средњошколског
фонда које ће средњошколци уз помоћ ученичких
парламената моћи да користе за своје пројекте. Ове године
тема за пројекте ученичких парламената била је « Школска
околина «.
Ученички парламент Фармацеутско – физиотерапеутске
школе се укључио у овај пројекат тако што је мотивисао
двадесет ученика школе који су самостално, уз помоћ
родитеља и наставника успели да пронађу радна места у
оквиру своје струке за коју се припремају и волонтирајући
3. децембра 2010. год . заједно са 900 средњошколаца и
средњошколки из 15 градова широм Србије допринели су
формирању првог средњошколског фонда у Србији.
Овим су стекли могућност да конкуришу на задату тему са
пројектом:
« Радио – станица као начин активног информисања и
укључивања младих у живот школе и заједнице ».
Ово је први значајан пројекат Ученичког парламента наше
школе одобрен на нивоу града и препознат као иновативан
и развојног карактера.
Имплементација пројекта
Ученичког парламента школе: «
Радио – станица као начин
активног информисања и
укључивања младих у живот
школе и заједнице »
Пројекат- конкурс: „Млади су
закон“
Грађанске иницијативе,
Министарство омладине и спорта
Формиран акциони тим и набављена квалитетна аудио
опрема, урађена обука ученика за рад у радио – станици;
израђен акциони план и програм вођења радио станице,
формиране редакције и сарадња ученика и наставника.
Ово је један од развојних циљева школе.
Писање пројекта и аплицирање на Конкурсу за
финансирање омладинских пројеката у циљу подстицања
активизма и волонтеризма младих: „Млади су закон“
Ученички парламент школе је конкурисао са пројектом:
„Сарадња ученика две медицинске школе с циљем размене
и обогаћивања образовних и културних искустава“
- Волонтерски тим са пројектом:“Деца су украс света“-у
коме је циљ едукација деце о значају одржавања личне
хигијене и здравим стиловима живота, као и уређење
појединих просторија Дома за децу: “Ј. Ј.Змај”.
Пројекат Волонтерског тима је прошао конкурс
Имплементација пројекта
Волонтерског тима школе: „Деца
су украс света“ одобреног на
конкурсу „Млади су закон 2012“.
• Акциони план пројекта је део годишњег плана школе
• Успешна реализован пројекат и промовисани резултати
пројекта на завршној конференцији: „Рецепт за
активизам“ на којој је био представљен филм свих
подржаних омладинских акција – пројеката са
београдског округа, а међу њима и наш
• Присуствовање Великој завршној конференцији МОС-а
и Делегације Европске комисије: „Међународни дан
волонтера“